Книжкові видання та компакт-диски Журнали та продовжувані видання Автореферати дисертацій Реферативна база даних Наукова періодика України Тематичний навігатор Авторитетний файл імен осіб
|
Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер "Mozilla Firefox" |
|
|
Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>A=Прищак М$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 5
Представлено документи з 1 до 5
|
1. |
Прищак М. Д. Комунікативні основи педагогіки В. О. Сухомлинського [Електронний ресурс] / М. Д. Прищак // Вісник Вінницького політехнічного інституту. - 2015. - № 4. - С. 141-147. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vvpi_2015_4_26 Результат здійсненого аналізу педагогічної теорії В. О. Сухомлинського - обгрунтування тези про визначення комунікації онтологічною, телеологічною та аксіологічною основою розвитку особистості та методологічною основою педагогіки й освіти в цілому. Незважаючи на те, що В. Сухомлинський не використовував термін "комунікація", він близько підійшов до створення системи педагогічної комунікації. Основою цієї системи є "учень у його взаємодії з зовнішнім та внутрішнім світом" на принципах онтологічно-духовної комунікації.
| 2. |
Прищак М. Д. Теорія стилів менеджменту І. Адізеса: на шляху формування системного підходу до менеджменту [Електронний ресурс] / М. Д. Прищак, О. Й. Лесько // Вісник Вінницького політехнічного інституту. - 2016. - № 6. - С. 39-44. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vvpi_2016_6_9 Теорія стилів менеджменту визначена як методологічна, системотворча основа системного підходу до менеджменту в творчості І. Адізеса. Проаналізовано питання функцій менеджменту, стилів менеджменту, типів менеджерів, лідерства, командоутворення, конфліктів, прийняття рішень, управління змінами та етапів розвитку організації як структурних елементів формування цілісної теорії менеджменту.
| 3. |
Прищак М. Д. Трансформація освіти України: пошук парадигми [Електронний ресурс] / М. Д. Прищак // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія : Педагогіка і психологія. - 2011. - № 35. - С. 30-33. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzvdpu_pp_2011_35_8
| 4. |
Прищак М. Д. Порівняльний аналіз особистісно орієнтованого, компетентнісного та комунікативного підходів в освіті [Електронний ресурс] / М. Д. Прищак // Вісник Вінницького політехнічного інституту. - 2018. - № 6. - С. 124-133. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vvpi_2018_6_17 В контексті визначення методологічних засад розвитку освіти України XXI ст., здійснено порівняльний аналіз особистісно орієнтованого, компетентнісного, комунікативного підходів в освіті. Ключовим критерієм методологічної ефективності відповідних підходів в освіті виступає принципи сучасної (постнекласичної) парадигми освіти. Показано ключову роль особистісно орієнтованого підходу в подоланні авторитарної парадигми освіти та роль компетентнісного підходу як ключового фактору трансформації освіти України в напрямі європейського освітнього простору. Визначено позитивні аспекти та недоліки особистісно орієнтованого та компетентнісного підходів. Зокрема, можливість абсолютизації ролі особистості (особистісно орієнтований підхід) в системі "людина-світ" та абсолютизація технологічного аспекту розвитку особистості (компетентнісний підхід), що повертає нас до класичної (раціоналістичної) парадигми освіти. Обгрунтовано, що недоліки особистісного орієнтованого та компетентнісного підходів значною мірою можуть бути подолані комунікативним підходом. Досліджено роль комунікативного підходу як ключового методологічного системоутворювального чинника розвитку освіти України. Комунікативний підхід долає недоліки компетентнісного підходу, обумовлюючи необхідність формування компетентностей "ціннісною метою" освіти, гармонізуючи духовні та технологічно-компетентнісні аспекти розвитку та діяльності особистості. Аналіз особистісно орієнтованого, компетентнісного та комунікативного підходів в освіті показує їх взаємозв'язок, взаємозалежність, взаємовизначеність, взаємодоповнювальність. Тому, методологічною основою їх подальшого дослідження та актуалізації в педагогічну практику має бути системний підхід в освіті.
| 5. |
Прищак М. Д. Концепт комунікативності як методологічна основа дослідження суб’єктності особистості [Електронний ресурс] / М. Д. Прищак // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія : Педагогіка і психологія. - 2020. - № 63. - С. 202-209. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzvdpu_pp_2020_63_37
|
|
|